ΤΕΤΑΡΤΗ 11/05/2016
Μάιος 11, 2016
0

Μαθητές δημιουργούν τεχνολογικό-πολιτιστικό προϊόν με προοπτική για την παγκόσμια αγορά

Με μια πρωτοποριακή, εικονική ξενάγηση στο Ναό του Επικούριου Απόλλωνα στην Πελοπόννησο, οι μαθητές της Β’ Λυκείου του Β’ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού, έστησαν μια πολιτιστική «Εικονική Επιχείρηση», ανοίγοντας το δρόμο για να μπει με ένα νέο, διαφορετικό τρόπο η τεχνολογία στην υπηρεσία του ελληνικού πολιτισμού.

Τα παιδιά σκέφθηκαν και δημιούργησαν μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα που σε συνδυασμό με συσκευή εικονικής πραγματικότητας δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να περιηγηθούν εικονικά στο Ναό του Επικούριου Απόλλωνα, που αποκαλείται και «Παρθενώνας της Πελοποννήσου». Από το όνομα του φημισμένου ναού τα παιδιά ονόμασαν την πολιτιστική τους επιχείρηση EPEIKON (ΕΠ = Επικούριος, ΕΙΚΟΝ = σε “ψηφιακές” εικόνες) και το προϊόν τους «ΑPPOLLO» (APP=Application for Apollon). Η ξενάγηση στον ψηφιακά αναστηλωμένο ναό είναι και οπτικοακουστική και μάλιστα σε 4 γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά, ρωσικά) και σύντομα θα είναι διαθέσιμη σε γαλλικά και κινέζικα.

003

 

Το «APPOLLO» παρουσιάστηκε στο κοινό στην Εμπορική Έκθεση Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας που διοργάνωσε το «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece» στο The Mall Athens, εντυπωσίασε τους κριτές του ΣΕΝ/JA GREECE και κατέκτησε τη δεύτερη θέση από τις 67 ομάδες που πήραν μέρος στο διαγωνισμό. Η ομάδα του EPEIKON οδεύει με αξιώσεις προς τον τελικό που θα γίνει στις 24 Ιουνίου για την ανάδειξη της «Καλύτερης Εικονικής Επιχείρησης 2016».

 

12970236_1178221792196961_1453337754_o

Το πρωτοποριακό αυτό προϊόν που τοποθετεί την τεχνολογία στην υπηρεσία του πολιτισμού είναι μια μαθητική επιχείρηση με προοπτική καθώς δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο στην ελληνική αγορά, έχει παγκόσμιο κοινό και η τεχνολογία του μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ξενάγηση και σε πολλούς άλλους ναούς και αρχαία μνημεία έτσι ώστε να αναδειχθεί και με αυτό τον τρόπο ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός. Επίσης δίνει τη δυνατότητα σε άτομα με ειδικές ανάγκες που δεν μπορούν να επισκεφθούν το ναό να έχουν μια σχεδόν πραγματική εμπειρία ξενάγησης. Εμπνέει τους χρήστες να επισκεφθούν την Ελλάδα και συνιστά ένα αξιόλογο εκπαιδευτικό μέσο.

Η υλοποίηση της ιδέας των παιδιών δεν ήταν εύκολη υπόθεση καθώς ήταν περίπλοκη και ακριβή. Χρηματοδοτήθηκε με έκδοση μετοχών της μαθητικής εταιρείας και με τη βοήθεια χορηγών. Οι μαθητές συνεργάστηκαν με ειδικούς επαγγελματίες και επιστήμονες ενώ η συσκευή προβολής έχει σχεδιαστεί από την Google.

Η αφορμή για τη δημιουργία της πολιτιστικής επιχείρησης, δόθηκε από τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ΔΙΑΖΩΜΑ (που έχει στόχο την υιοθεσία Αρχαίων Μνημείων) με το Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού, ενώ τη γενική εποπτεία της εφαρμογής έχει ο διεθνούς φήμης καθηγητής Αρχαιολογίας, κ. Βασίλης Λαμπρινουδάκης.
Τα παιδιά έχουν πουλήσει πολλά «ΑPPOLLO» στην τιμή των 12 ευρώ το ένα, και τα έσοδα θα διατεθούν στο Σύλλογο φίλων παιδιών με καρκίνο, ΕΛΠΙΔΑ.

Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο της εφημερίδας “Time Link” εδώ